در پاسخ به: فرق تحصیل در حوزه علمیه با دانشگاه
یا هو
حوزه کسب علم را در تزکیه نفس میداند (علم شهودی ) چون علم آسمان ها و زمین در سینه ی ماست و با تزکیه ی نفس به آن دست پیدا میکنیم مثل ائمه و عرفا و غرب کسب علم را در علم اکتسابی میداند و معتقد است با مطالعه باید به آن دست پیدا کرد . ولی متاسفانه لباس عرفا و ائمه و پیامبران را تن اشخاصی کردند که لیاقت این لباس را ندارند
در پاسخ به: اعراض نه گانه(مقولات عشر)
سلام
وقت بخیر
راستش من هنوز در این مسیله موندم که چطور می شه جوهر برای موجود شدنش نیاز به موضوع نداشته باشه درحالیکه همیشه به همراه عرض موجود می شه؟؟!!
ممنون می شم کمک کنید
در پاسخ به: مقصود از «عرض ذاتی» در تعریف «موضوع علم» چیست؟
واقعا خیلی عالی توضیح دادین .
ببخشید آیدی واتساپ دارید که سوال بپرسیم ؟
در پاسخ به: آراء و افکار فلسفی دکارت
ممنونن که خوندید.
در پاسخ به: آراء و افکار فلسفی دکارت
مطلب جالبی بود
در پاسخ به: مسلمات
سلام بر شما فاطمه نازنین.روح رفتگان شما هم قرین آرامش و رحمت الهی. ممنون از حسن نظرتون. اگر مفید واقع شده خیلی خیلی خوشحالم.
در پاسخ به: مسلمات
سلام
خدا پدرتون رو رحمت کنه.
انشاالله روحشون شاد باشه.
اللهم صل علی محمد و آل محمد
در پاسخ به: متواترات
سلام و عرض ادب و احترام.سپاسگزارم از حسن نظرتون.
در پاسخ به: متواترات
ممنون از بیان مساله ی علمی
در پاسخ به: اتحاد عقل و عاقل و معقول
با سلام. متشکرم از حسن نظرتون
در پاسخ به: اتحاد عقل و عاقل و معقول
سلام ودرود ،احسنت مطالب خیلی خوبی دارید
در پاسخ به: برهان نظم چیست؟
سلام
موفق باشید
در پاسخ به: مشکلاتِ استقراگرایی
جالب بود
در پاسخ به: فلسفه قیام عاشورا
اجرکم عند الله
اللهم صل علی محمد وآل محمد
در پاسخ به: مهدویت در قرآن و احادیث نبوی در آثار شهید مطهری قسمت دوازدهم
احسنت یازینب کبری
در پاسخ به: منظور از عالم ذر در آيه172 سوره اعراف چيست؟
احسنت یازینب کبری
در پاسخ به: فلسفه قیام عاشورا
احسنت وبلاگ یازینب کبری
در پاسخ به: انواع و مراتب ولایت
با سلام و خدا قوت
سپاس از مطالب خوبتون
ممنون میشم از وبلاگ ما در لینک زیر دیدن کنید
منتظر نظرات شما دوست عزیز هستیم
http://ivan.kowsarblog.ir/?p=319045&more=1&c=1&tb=1&pb=1
در پاسخ به: ذوالقرنین کیست ؟! قسمت اول
سلام
در میان انبوه نظراتی که امروزه از بزرگان به سمت همسانی کوروش کبیر و ذوالقرنین صادر می گردد این نظر از جهاتی جالب است.
اما باید عنوان نمایم به عنوان یک محقق این نظر کاستیهای بزرگی دارد که آن را ناقص نگه می دارد. این متن هیچ گاه به خصوصیات ذوالقرنین در قرآن و انطباق آن با اسکندر مقدونی توجه نکرده است. البته اشکالات بسیار دیگری هم هست که فعلا از حوصله بنده خارج است
در پاسخ به: انسان كامل در عرفان ابن عربى
سلام
احسنت به شما وبلاگ خوبی دارید .
http://basaer.kowsarblog.ir/